Original title:
Online marketingová komunikace vybrané společnosti
Authors:
Horák, David Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá online marketingovou komunikací vybrané společnosti a jejím cílem je navrhnout plán online marketingové komunikace pro tuto firmu. Návrh plánu je tvořen konkrétními doporučeními, která by měla zlepšit povědomí o firmě, přinést nové zákazníky a podpořit loajalitu stávajících zákazníků. Návrh je založen na aktuálních trendech v oblasti online marketingu a příkladech dobré praxe zpracovaných v literární rešerši. Při jeho tvorbě byl také zohledněn aktuální stav marketingové komunikace, dostupná data v Google Analytics, Google Ads a Meta Business Suite, SWOT analýza a analýza vnějšího prostředí. Součástí práce je také dotazníkové šetření týkající se ROPO efektu. Jeho cílem je posoudit vliv tohoto efektu na vybranou firmu, respektive na její online propagaci.The bachelor thesis deals with the online marketing communication of a selected company and its goal is to propose a plan of marketing communication for this company. The proposal of the plan constitutes of specific recommendations, that should raise awareness of the company, attract new customers and support the loyalty of present customers. The proposal is based on current trends in the field of online marketing and best practices compiled in literature research. Current state of marketing communication, available data in Google Analytics, Google Ads and Meta Business Suite, SWOT analysis and external analysis were taken into consideration while making this proposal. A survey about ROPO effect is also part of the thesis. Its goal is to assess influence of this effect on the selected company, or rather on its online promotion.
Keywords:
e-commerce; marketing communication; marketingová komunikace; online marketing; online marketing communication plan; plán online marketingové komunikace; ROPO efekt; ROPO effect; social networks; sociálni sítě; trends in the field of online marketing; trendy v oblasti online marketingu