Original title:
Stanovení tržní hodnoty podnikatelského subjektu
Authors:
Palacká, Iveta Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je stanovení tržní hodnoty podniku Mlékárna Valašské Meziříčí, spol. s r. o. na základě výnosových metod ocenění. Důvodem ocenění podniku je jeho plánovaný prodej, kdy zatím není znám konkrétní kupující a vlastníci podniku chtějí mít předběžnou představu o jeho pravděpodobné ceně na trhu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí -- teoretické a praktické. Teoretická část diplomové práce vymezuje základní pojmy a východiska dané tématiky a popisuje metody a postup při ocenění podniku. V praktické části je zpracována strategická a finanční analýza, jejichž výsledky jsou podkladem pro předběžné ocenění podniku na základně generátorů hodnoty a následně pro výsledné ocenění podniku. Tržní hodnota společnosti je stanovena na základě výnosových metod, konkrétně diskontovaných peněžních toků (DCF) a ekonomické přidané hodnoty (EVA).The main objective of this thesis is to determine the market value of the company Mlékárna Valašské Meziříčí, spol. s. r. o. based on the yield valuation methods. The purpose of this company valuation is its planned sale when a particular buyer is not known yet and the owners of the company want to have a preliminary idea of the potential market price. The thesis consists of two main parts - theoretical and practical. The theoretical part of the thesis defines the essential concept, the resources of this topic and describes the methods and procedures of the company valuation. In the practical part there is a process description of the strategic and financial analysis. The results of this analysis are used for the preliminary company valuation on the base of value drivers followed by the final company valuation. The company's market value is determined based on the yield methods, specifically the Discounted Cash Flow (DCF) and the Economic Value Added (EVA).
Keywords:
diskontované peněžní toky (DCF); ekonomicky přidaná hodnota; oceňování; podnik