Název:
Komunikační ostýchavost žáků na středních odborných školách
Autoři:
Korčiánová, Taťána Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci bude zpracováno téma komunikační ostýchavosti žáků na středních odborných školách. Cílem teoretické části je definovat pojem komunikace, její základní složky, definovat pojem komunikační ostýchavost, popsat možné příčiny jejího vzniku a vlivu na vzdělávání žáků, navrhnout vhodné možnosti eliminace komunikační ostýchavosti. Metodami použitými pro zpracování teoretické části budou studium odborné literatury zaměřené na téma komunikace, tvorba výpisků, jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části práce je cílem zjistit, zda se komunikační ostýchavost žáků na vybraných středních odborných školách objevuje a které charakteristiky jsou pro ni typické. K průzkumu bude použita metoda dotazníkového šetření. Respondenty budou žáci čtvrtého ročníku maturitních oborů na vybraných středních odborných školách. Ke zpracování získaných dat bude využito postupu deskriptivní statistiky.This bachelor thesis deals with the communication diffidence of secondary schools students. The thesis is divided into two main parts: the theoretical and the practical one. The objective of the theoretical section is to define the concept of communication and its elements; to define the concept of communication diffidence, to describe possible causes of its origin and its impact on education and to design suitable solution to the objective. Methods used in the first part are mostly studies of professional literature, making notes and their detailed analysis, comparison and synthesis. The objective of the practical section is to determine if there exists communication diffidence of secondary school students and what kind of characteristics is typical for it. There will be applied a questionnaire survey for the research distributed among students of the last class of selected secondary school. The obtained data, after processing, will be used in the descriptive statistics procedure.
Klíčová slova:
komunikace; komunikační ostýchavost; učitel; žák střední odborné školy