Original title:
Analýza působení reklamy
Authors:
Jelínková, Karolína Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Jelínková, K. Analýza působení reklamy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se bude zabývat obsahem reklam, které řešila Rada pro reklamu, z hlediska jejich neetičnosti a identifikovat klamavé postupy použité v jednotlivých reklamách. V teoretické části bude vymezen přehled klamavých postupů a klíčových pojmů pro praktickou část, jako jsou reklama, klamání, manipulace, informace, dezinformace, propaganda. Tato práce bude čerpat z mnoha zdrojů a bude využívat poznatků na základě rešerší z různých zdrojů. Předmětem praktické části budou reklamy, jež se staly případy ve vyšetřování Arbitrážní komise Rady pro reklamu.Jelínková, K. Analysis of the effect of advertising. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2014. This bachelor thesis is going to deal with the content of advertisement, which Council of advertising has been dealing with, from the point of view of their unethical and identify deceptive metod used in various commercials. In the theoretical part will be defined general knowledge of deceptive method and key concepts for the practical part such as advertising, deception,manipulation , information, disinformation, propaganda. This thesis will draw from many sources and will use knowledge based on searches of different sources. The subject of practical part will be advertisements, which became cases of the investigation of Arbitration Committee of the Advertising Council.
Keywords:
dezinformace; informace; klamání; manipulace; propaganda; reklama