Název:
Chování spotřebitele na trhu brněnských kaváren
Autoři:
Provazníková, Denisa Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu brněnských kaváren. Cílem této práce je identifikovat faktory, které spotřebitele na trhu brněnských kaváren ovlivňují a stanovit doporučení pro stávající a nově vznikající kavárny v Brně. Pro zpracování jsou využity marketingové techniky kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum je proveden pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky posloužily k segmentaci spotřebitelů pomocí shlukové analýzy. Zpracování dat bylo provedeno pomocí statistického softwaru Statistica 12. Pro doplnění charakteristik jednotlivých segmentů je proveden kvalitativní výzkum pomocí hloubkových rozhovorů a asociačního testu. Na základě získaných poznatků jsou vytvořeny tři segmenty brněnských spotřebitelů a jsou navržena doporučení pro provozovatele brněnských kaváren, jak na tyto segmenty cílit.The diploma thesis deals with the behavior of consumers on the Brno market. The aim of this work is to identify the factors that affect consumers in the market of Brno cafes and to establish recommendations for existing and rising cafes in Brno. Marketing techniques of quantitative and qualitative research are used for processing. Quantitative research is carried out using a questionnaire survey, the results of which were used to segment consumers using cluster analysis. Data processing was performed by statistical software Statistica 12. To complement the characteristics of individual segments qualitative research is performed using in-depth interviews and an association test. Based on the acquired knowledge, three segments of Brno consumers are created and recommendations are proposed for the operators of Brno cafes on how to target these segments.
Klíčová slova:
brněnské kavárny; cafes in Brno; chování spotřebitele; consumer behaviour; factors; faktory; marketing research; marketingový výzkum; segmentace; segmentation