Original title:
Personální marketing
Authors:
Řiháková, Martina Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je na základě závěrů realizovaných analýz a dostupných informací poskytnout managementu společnosti zpětnou vazbu v podobě návrhů, doporučení a opatření, která mohou přispět ke zkvalitnění personálních procesů, zejména v oblasti získávání pracovníků. V rámci diplomové práce je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován současný stav a úroveň personálního marketingu ve společnosti SSI Schäfer s.r.o. a dále kvalita provádění procesu získávání pracovníků. Následně jsou na základě zjištěných výsledků z výzkumného šetření managementu společnosti poskytnuty podnětné návrhy na změny v oblasti personálního marketingu, například v podobě poskytování zaměstnaneckých benefitů prostřednictvím Cafeteria systému a další doporučení, která mohou přispět ke zlepšení pověsti a vnímání společnosti jako atraktivního zaměstnavatele na trhu práce.The objective of the thesis is, based on the conclusions made on the implemented analyses and the information available, to offer the management of the company feedback in the form of suggestions, propositions, and measures which may contribute to the quality of processes regarding the company's personnel, especially with regards to hiring employees. Within this thesis, the current state and quality of personnel marketing, as well as the quality of the hiring process is analyzed in the company SSI Schäfer s.r.o. Subsequently, based on the results gathered from the questionnaire survey, propositions on various changes in the area of personnel marketing are made to the company. These include, for example, providing employee benefits through the Cafeteria system, as well as other suggestions that are likely to contribute to the improvement of the image and reputation of the company as an attractive employer on the job market.
Keywords:
dotazníkové šetření; personální marketing; pracovní místa; zaměstnanec; zaměstnanecké benefity; značka zaměstnavatele; získávání pracovníků