Original title:
Influencer marketing pri budovaní značky z oblasti športovej výživy
Authors:
Gašpárková, Andrea Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá významem influencer marketingu při budování značky a propagaci výrobků z oblasti sportovní výživy na českém trhu. Díky sekundárnímu a primárnímu výzkumu, uskutečněnému formou dotazníkového průzkumu a hloubkových rozhovorů, byly identifikovány faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na tomto trhu. Postoje spotřebitelů k důvěryhodnosti influencerů, sponzorovaných příspěvků či samotných značek byly také předmětem zkoumání. Získané poznatky představovaly podklad pro zpracování návrhů a doporučení týkajících se implementace influencer marketingu při online propagaci produktů a značek z dané oblasti.The diploma thesis deals with the importance of influencer marketing in building a brand and promoting products in the field of sports nutrition in Czech republic. Thanks to the secondary and primary research, carried out in the form of a questionnaire survey and in-depth interviews, the factors influencing consumers' shopping behavior in this market have been identified. Consumers' attitudes towards the trustworthiness of influencers, sponsored posts or the brands themselves have also been examined. The acquired knowledge formed the basis for the elaboration of proposals and recommendations concerning the implementation of influencer marketing in the online promotion of products and brands in the given area.
Keywords:
brand building; budování značky; influencers; Instagram; produkty sportovní výživy; social networks; sociálni sítě; sponsored posts; sponzorované příspěvky; sports nutrition products