Original title:
Klamlivá reklama vo vzťahu ku konkurencii
Authors:
Gašparová, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku klamavé reklamy. Teoretická část se zabývá reklamou, jejími druhy a způsoby regulace. Také je zde historický přehled regulace reklamy a část o implementaci komunitárního práva do české legislativy. Praktická část uvádí různé případy reklamy, konkrétně rozhodnutí Rady pro reklamu. V závěru je zahrnuté doporučení pro management podniku, jako zadavatele reklamy, a také pro podnik, který je poškozován reklamou konkurence.This Bachelor's thesis deals with problems of misleading advertising. The thesis is divided into two main parts - theoretical and practical. The theoretical part concerns advertisement, some of its kinds and ways of its regulation. There are a historical overview of regulation of advertisements and part about implementation of community law to the national legislation. The practical part adds different examples of advertisement, actually judgements of The Czech Advertising Standards Council. In the final discussion, will be included recommendations for the management, which is going to prepare advertising, or is harmed by advertising.
Keywords:
etická regulace; klamavá reklama; konkurence; právní regulace; Rada pro reklamu; reklama