Original title:
Genderové zatížení pedagogické komunikace mezi žáky a učiteli na SŠ
Authors:
Mertová, Eva Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá genderovým zatížením v pedagogické komunikaci me-zi učiteli a žáky na střední škole. Cílem je blíže odhalit a analyzovat genderové ste-reotypy, které ovlivňují práci učitelů na střední škole a mohou se odrážet v ko-munikaci mezi učiteli a žáky. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a prak-tickou část. Teoretická část se opírá především o studium odborných zdrojů, tvorbu výpisků a jejich analýzy, srovnávání a syntézu shromážděných dat. Praktická část bude prostřednictvím Flandersovy metody pozorování popi-sovat, v jaké míře se genderové zatížení odráží v komunikaci mezi učiteli a žáky na vybrané střední škole. Pro vlastní výzkum v praktické části je zvolena metoda po-zorování a následná analýza dat z použitého záznamového archu. Výsledky zjiště-né v rámci průzkumu budou porovnány, vyhodnoceny a bude navrženo doporu-čení pro pedagogickou praxi.The bachelor thesis deals with the gender burden in pedagogical communication between teachers and pupils in high school. The aim is to further discover and analyze gender stereotypes that affect the work of teachers in high school and can be reflected in communication between teachers and pupils. The bachelor thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part is mainly based on the study of professional resources, creation of excerpts and their anal-ysis, comparison and synthesis of collected data. The practical part will, through the Flanders observation method, describe the extent to which the gender burden is reflected in communication between teachers and pupils at a selected high school. For the research in the practical part, the method of observation and subsequent analysis of the data from the used recording sheet is chosen. The results identi-fied in the survey will be compared, evaluated and recommendations for peda-gogical practice will be proposed.
Keywords:
gender; genderové stereotypy; pohlaví