Název:
Primární prevence agresivity a násilí na střední odborné škole
Autoři:
Vaňková, Andrea Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na problematiku primární prevence agresivity a násilí na střední odborné škole. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretickou část a část praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojem agresivita a násilí, klasifikovat druhy agresivity, vymezit příčiny agresivity a násilí, sociální aspekty spojené s agresivitou, popsat osobnostní rysy agresora a oběti, signály agresivity a násilí ve třídě, včetně školské prevence. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, dokumentů školy (Školní preventivní strategie a Minimálně preventivního programu), tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza. V praktické části je cílem zjistit informovanost žáků o primární prevenci ve vztahu k agresivitě a násilí na střední odborné škole. Respondenti byli žáci Obchodní akademie a Střední zdravotnické školy v Blansku. Použita byla metoda dotazování. Nástrojem sběru dat byl dotazník navržený pro účely průzkumného šetření. Získaná data byla zpracována za využití popisné statistiky a na základě zhodnocení stavu jsou navrhnuta možná aktiva pro zlepšení primární prevence a doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor thesis is focused on the primary prevention of aggression and violence in secondary vocational schools. The thesis is divided into two parts -- a theoretical part and a practical part. The aim of the thesis is to define the concept of aggression and violence, classify types of aggression, define the causes of aggression and violence, social aspects associated with aggression, describe the personality traits of aggressor and victim, signals of aggression and violence in the classroom, including prevention education. The method of the theoretical part is the study of professional literature sources, school documents (School Prevention Strategy and the Minimum Preventive Programme), making excerpts and their analysis, synthesis. In the practical part is to find out the awareness of students of primary prevention in relation to aggression and violence at the vocational school. Respondents were pupils of Business Academy and Medical High School in Blansko. The method of questioning is used in the practical part. Data collection instrument was a questionnaire designed for the survey. The data were processed using descriptive statistics and based on the assessment of the state are possible assets designed to improve primary prevention and recommendations for pedagogical practices.
Klíčová slova:
agresivita; násilí; prevence; primární prevence; školní metodik prevence; školská prevence