Název:
Návrh doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti výrobního podniku
Autoři:
Fojtík, Karel Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Fojtík K., Návrh doporučení pro zvýšení konkurence schopnosti podniku. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Bakalářská práce se zaobírá zhodnocením současné situace podniku a také návrhy vhodných doporučení pro zvýšení konkurence schopnosti na trhu s filtry do budoucna. Práce je rozčleněná na 2 části. První část se zaobírá literární rešerší, jenž je sestavená na základě odborné literatury. Druhá část neboli vlastní výsledková práce se zaobírá analýzou vnějšího prostředí, pro kterou využívá metodu PESTE a Porterovu analýzu. Pro analýzu vnitřního prostředí je využit dotazníkový výzkum zaměstnanců firmy podle Weckerta. Na základě analýz jsou identifikované silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby pro podnik. Veškeré faktory pak tvoří SWOT matici, jenž definuje konkrétní doporučení, které jsou rozdělené do čtyř strategických kategorií matice SWOT. Závěrem podrobně vyhodnotím jedno z doporučení podle kritérií SMART.Fojtík K., Proposals to increase the competitiveness of the manufacturing compa-ny. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2022. The bachelor's thesis deals with the evaluation of the current situation of the company and also proposals for suitable recommendations for increasing the competitiveness of the filter market in the future. The work is divided into 2 parts. The first part deals with literary research, which is compiled on the basis of pro-fessional literature. The second part, or the actual work deals with the analysis of the external environment, for which it uses the PESTE method and Porter's analy-sis. Questionnaire research of the company's employees according to Weckert is used for the analysis of the internal environment. Based on the analyzes, strengths, weaknesses, opportunities and threats for the company are identified. All factors then form a SWOT matrix, which defines specific recommendations, which are divided into four strategic categories of the SWOT matrix. Finally, I will evaluate in detail one of the recommendations according to the SMART criteria.
Klíčová slova:
company strategy; konkurenceschopnost podniku; proposal of recommendations; strategie podniku; SWOT matice; SWOT matrix