Original title:
Corporate social responsibility concept in the ice cream industry
Authors:
Jílková, Andrea Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The bachelor thesis is focused on the corporate social responsibility concept in the ice cream industry and in Ben & Jerry's company. Ben & Jerry's ice cream is Vermont- based company and subsidiary of Unilever and produces high quality ice cream while striving to serve to greater good. Collected data about the company that were used in analyses of the internal environment and CSR environment revealed some unique techniques of how company Ben & Jerry's deals with CSR. These analyses were equally conducted for the Unilever's Czech division of ice cream under the Brand Algida and based on the direct comparison of strengths and specific CSR activities between Ben & Jerry's a Unilever's Czech division were found its gaps on the Czech market. Proposals and recommendations to Unilever's Czech division of ice cream under the Brand Algida were done based on the benchmarking and there were covered all the CSR areas -- social, environmental and economic.Tato bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností firem v odvětví výroby zmrzliny a ve společnosti Ben & Jerry's. Ben & Jerry's zmrzlina se sídlem ve Vermontu, je dceřinou společností Unilever a produkuje zmrzlinu vysoké kvality a zároveň se snaží sloužit "většímu dobru". Na základě shromážděných dat o společnosti, která byla použita pro analýzu vnitřního prostředí a CSR aktivit, byly zjištěny některé jedinečné postupy, jak společnost Ben & Jerry's pracuje v oblasti CSR. Tyto analýzy byly provedeny stejně tak i pro Českou Unilever divizi zmrzliny pod značkou Algida a na základě přímého srovnání silných stránek a konkrétních CSR aktivit mezi Ben & Jerry's a Českou divizí zmrzliny společnosti Unilever, byly nalezeny její nedostatky na Českém trhu. Návrhy a doporučení pro Českou Unilever divizi zmrzliny pod značkou Algida byly provedeny na základě benchmarkingu a pokryty byly všechny CSR oblasti -- sociální, environmentální a ekonomickou.
Keywords:
3P model; Carrollova pyramida společenské odpovědnosti; CSR; McKinseyho model 7-S; situační analýza; společenská odpovědnost firem; trojí zodpovědnost