Original title:
Adaptívne stratégie propagácie regionálnych potravín na slovenskom trhu
Authors:
Krajčová, Monika Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaobírá adaptivními strategiemi propagace regionálních potravin na slovenském trhu. Analyzuje současný stav na trhu regionálních potravin a postoje spotřebitelů k regionálním potravinám. Na základě analýzy primárních dat získaných dotazníkovým výzkumem, hloubkovými rozhovory a pozorováním na prodejnách, identifikuje podněty, které vedou spotřebitele k nákupu regionálních potravin a faktory, které tento proces ovlivňují. Navrhuje vhodnou segmentaci spotřebitelů na tomto dílčím trhu, popisuje preference segmentů a porovnává rozdíly mezi nimi. Podává návrhy konkrétních adaptivních strategii propagace pro výrobce a prodejce regionálních potravin.This diploma thesis deals with adaptive strategies of promoting regional food on the Slovak market. It analyses current situation on regional food market and consumer attitudes to regional food. Based on the analysis of primary data obtained by questionnaire survey, in-depth interviews and observations at stores, diploma thesis identifies initiatives, that lead consumers to buy regional foods and the factors that influence this process. It recommends the most appropriate segmentation of consumers in this sub- market, describes the preferences of segments and compares the differences between them. It provides concrete recommendations of the adaptive promotional strategies for manufacturers and distributors of regional foods.
Keywords:
adaptivní strategie propagace; budování značky; image produktu; nákupní chování; regionální potraviny