Original title:
Vnímání privátních značek u spotřebitelů v Jihomoravském kraji
Authors:
Chládková, Martina Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Chládková, M. Vnímání privátních značek u spotřebitelů v Jihomoravském kraji. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Diplomová práce se zabývá postojem spotřebitelů Jihomoravského kraje k vybraným privátním značkám potravin. Cílem práce je navrhnout opatření, která povedou ke zvýšení prodeje vybraných privátních značek potravin. Dále zjistit nejdůležitější faktory a motivy, které spotřebitele ovlivňují při nákupu privátních značek potravin a pokud spotřebitelé potraviny těchto značek nekupují, jaký k tomu mají důvod. K naplnění cíle práce byla provedena literární rešerše z dostupné české i zahraniční literatury a vědeckých článků, analýza maloobchodního trhu s privátními značkami potravin ze sekundárních výzkumů, vlastní dotazníkové šetření zabývající se nákupem privátních značek u spotřebitelů z Jihomoravského kraje, vyhodnocení stanovených hypotéz a slepý test. Na základě zjištěných informací byly doporučeny návrhy, které mají vést k vyšší prodejnosti potravin privátních značek, vyššímu povědomí a informovanosti a také ke zvýšení důvěry spotřebitelů k těmto značkám.Chládková, M. Perception of private labels by consumers in the South Moravian Region. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2021. The diploma thesis deals with the attitude of consumers of the South Moravian Region to selected private food labels. The aim of the work is to propose precaution that will increase the sales of selected private food brands. Furthermore, to find out the most important factors and motives that influence consumers when buying private food labels, and if consumers do not buy food of these labels, what is their reason for doing so. To fulfil the aim of the work was made a literature review by searching of available Czech and foreign literature and scientific articles, analysis of the retail market with private food labels from secondary research, own questionnaire survey dealing with the purchase of private labels from con-sumers in the South Moravian Region, evaluation of established hypotheses and a blind test. Based on the information obtained, proposals were recommended to lead to higher sales of food from private labels, higher awareness, and information, as well as to increase consumer confidence in these labels.
Keywords:
brand; chování spotřebitele; consumer behaviour; maloobchod; private food labels; privátní značky potravin; proces kupního rozhodování; purchasing decision process; retail; značka