Original title:
Vliv obalů a etiket bezlepkových potravin na chování spotřebitele
Authors:
Havlík, Tomáš Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou obalů a etiket potravin a jejich vlivu na spotřebitelské chování na trhu bezlepkových potravin. Je analyzováno chování českých spotřebitelů ve věku 18-40 let, kteří nakupují bezlepkové potraviny. Při výzkumu je využito dotazníkového šetření, eye trackingu a hloubkových rozhovorů. Cílem práce je navrhnout obecně platné marketingové doporučení pro tvorbu obalů a etiket bezlepkových potravin.This diploma thesis is analysing the influence of packaging and labelling on the behaviour of gluten-free consumers. The research is focused on consumers in the age of 18-40 in the Czech Republic who frequently buy gluten-free products. The goal of this thesis is to create general marketing recommendations for creating and designing the packaging of gluten-free products in order to provide the best buying experience for the customers. Questionnaire survey, eye tracking and in-depth interviews were used as the research techniques to reach this goal.
Keywords:
bezlepkové potraviny; dotazníkové šetření; eye tracking; hloubkový rozhovor; obaly; spotřebitelské chování