Original title:
Elektronické podvádění na středních školách
Authors:
Kaprálová, Monika Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá moderním způsobem podvádění u žáků na středních školách za pomocí elektronických zařízení. Se stoupající počítačovou gramotností a celkově lepší vybaveností jak žáků, tak i škol se tento negativní jev objevuje čím dál častěji a ve větší míře. V teoretické části je cílem vymezit základní problematiku elektronického podvádění žáků na středních školách, popsat motivaci a charakteristiku středoškolských žáků. Dalším cílem je definovat účinnou detekci a prevenci elektronického podvádění. Metodami použitými pro zpracování teoretické části budou studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, komparace a syntéza. Cílem praktické části je zmapovat možné způsoby podvádění, odhalit motivační faktory, které vedou žáky k podvádění a zjistit nejčastěji využívané prostředky využívané při podvádění. Pro dosažení cílů v praktické části bude realizováno průzkumné šetření. Bude použit kvantitativní výzkumný přístup, nástrojem sběru dat bude dotazník. Respondenty budou žáci Střední průmyslové školy v Brně. Na základě zjištěných výsledků budou stanoveny závěry a formulován návrh doporučení pro pedagogickou praxi.This bachelor's thesis is primarily focused on cheating of high school students during exams by using electronic devices. Thanks to fast development of technologies and its accessibility among students and school, this trend of cheating during exams is nowadays becoming more popular. The first part of this thesis is a theoretical part in which we focus on characteristics of high school students, their motivation and also we define methods of cheating with electronic devices during exams. Here we also provide information about detection and prevention of this type of cheating. Information for the first part retrieved from the specialized literature will be analyzed and processed by using methods including comparison, synthesis and notes processing. The second part of this thesis is a practical part where we will reveal the main reasons of cheating during the exam and the most common types of exam cheating with electronic devices. In order to get the most accurate results, data from questionnaires answered by students from the Technical High School in Brno will be analyzed. Based on the findings, there will be provided conclusion as well as recommendations for pedagogical practice.
Keywords:
adolescence; detekce; elektronické podvádění; motivace; plagiátorství; podvod; prevence