Original title:
Influencer marketing na českom a slovenskom trhu
Authors:
Malková, Simona Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřená na influencer marketing na českém a slovenském trhu. Cílem práce je navrhnout doporučení pro firmy, které mají s tímto druhem marketingu malé, nebo vůbec žádné zkušenosti a neumějí správně přistupovat k influencerům. Cílem práce je i upozornit na případné rozdíly mezi influencer marketingem na Slovensku a v České republice. Subjekty výzkumu jsou influenceři, marketingové agentury a firmy, které využívají influencer marketing. Dané cíle jsou naplněny prostřednictvím kvalitativního výzkumu ve formě hloubkových rozhovorů, dvou dotazníkových šetření a zkušeností autorky. Doporučení ohledně influencer marketingu pro firmy jsou formulovány prostřednictvím přehledné infografiky.This bachelor thesis is focused on influencer marketing in Czech Republic and Slovak Republic. The objective of the thesis is to propose recommendations for companies that have limited or no experience with this type of marketing and do not know, how to properly approach influencers. The objective of the thesis is also to draw attention to possible differences between influencer marketing in Slovakia and the Czech Republic. The subjects of research are influencers, marketing agencies and companies using influencer marketing. The given objectives are fulfilled through qualitative research in the form of in-depth interviews, two questionnaire surveys and thanks to author's own experience in influencer marketing. Recommendations regarding influencer marketing for companies are summarized in a clear and simplified infographic.
Keywords:
influencer marketing; influencers; Instagram; online marketing communication; online marketingová komunikace; social media; sociální média