Original title:
Specifické poruchy učení z pohledu pedagogů středních škol
Authors:
Hájková, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená bakalářská práce pojednává o specifických poruchách učení žáků z pohledu pedagogů středních škol. Sleduje především přístup pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části bakalářské práce jsou uvedeny základní definice specifických poruch učení, jejich stručný přehled, klade se důraz i na edukaci žáků se SPU. Zabývá se osobností pedagoga a jeho přístupem k žákům se SPU. Metody použité v teoretické části jsou zejména studium odborných literárních zdrojů, metoda výpisků, jejich následná analýza, srovnávání a syntéza. Praktická část se zabývá tím, zda jsou učitelé dostatečně informováni o problematice SPU a jaké mají znalosti v oblasti specifických poruch učení. Použitou výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření pro učitele. Výsledky bakalářské práce budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi a byly zpracovány pomocí deskriptivní statistiky.This bachelor thesis discusses specific learning disorders of students from point view of high school pedagogues. It follows the approach of pedagogues towards pupils and their specific disorders. The thesis consists of two parts. The theoretical part of the thesis states basic defintions of speficic learning disorderes, their brief overview and puts emphasis on education of pupils with specific learning disorders. It discusses personality of the educator and his or her approach towards the students with specific learning disorders. Methods used in the theoritical part are mostly study of specialised literature, taking notes, their further analysis, comparison and synthesis. Practical part engages in discussion whether or not are teachers sufficiently informed of special learning disorders and what is their relevant knowledge on this topic. Used method was a questionary distributed among teachers. The outcome of this thesis will be used as a suggestion for teaching practice and were elaborted by descriptive statistic.
Keywords:
individuální vzdělávací plán; integrace; pedagog; specifické poruchy učení; žák