Original title:
Optimalizace časování ventilového rozvodu u přeplňovaného motoru
Authors:
Mahr, Ivoš Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá optimalizací časování ventilového rozvodu u přeplňovaného motoru turbodmychadlem. Data byla získávána na zkušebně motorů Ústavu techniky a automobilové dopravy Mendelovy univerzity v Brně. Změnou časování otevírání a zavírání sacího a výfukového vačkového hřídele bylo cílem zlepšit parametry motoru. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, jak se chová přeplňovaný motor turbodmychadlem se změnou časování ventilového rozvodu. Výsledky této práce umožňují nastavit časování ventilového rozvodu dle zatížení spalovacího motoru a tak snížit jeho spotřebu a zvýšit výkon.This diploma thesis deals with optimization of timing valve train on turbocharged internal combustion engine. Experimental data was collected on engine dyno which belongs to the Institute of Engineering and Automobile Transport of Mendel University in Brno. Engine parameters were improved by changes in the timing of the intake and exhaust valves. Relation between the timing of the valves and characteristics of turbocharged engine with a turbocharger was researched. The results of this study make it possible to set the timing valve train according to the load of the internal combustion engine and thus reduce its consumption and increase performance.
Keywords:
optimalizace; přeplňování; ventilový rozvod; časování