Original title:
Role řetězce Sklizeno s.r.o. v podpoře regionální produkce
Authors:
Kotlanová, Sabina Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá zhodnocením role řetězce Sklizeno s.r.o. v podpoře regionální produkce a vymezením charakteristik nákupního chování, preferencí a názorů zákazníků tohoto řetězce. Na základě analýzy a syntézy poznatků z odborných zdrojů byly v teoretické části popsány charakteristiky trhu s potravinami, současné trendy alternativních typů produkce a faktory, které na rozhodování spotřebitele na trhu s potravinami působí. V praktické části byla popsána strategie řetězce Sklizeno s.r.o. a na základě analýzy sortimentu byl zhodnocen význam podpory regionálních producentů. Primární výzkum se zaměřoval na analýzu charakteristik nákupního chování zákazníků a na jejich názory a preference. Výzkum byl proveden technikou dotazníkového šetření, přičemž byly zjištěny preference zákazníků v souvislosti s regionálními potravinami a jejich hodnocení spokojenosti s řetězcem.The Bachelor´s thesis deals with an evaluation of the Sklizeno s.r.o. chain´s role in supporting the local production and the definition of buying behavior characteristics, preferences and opinions of chain´s customers. Based on analysis and synthesis of findings in scientific resources, characteristics of the food market, current trends in alternative production and factors influencing consumer´s decision making in the food market were described in the theoretical section. In the practical section, Sklizeno s.r.o. chain´s strategy was described and the impact of supporting regional producers was evaluated, based on the range of goods analysis. The primary research was focused on customer´s buying behavior analysis, as well as their opinions and preferences through the use of a questionnaire, whereas customer´s preferences regarding local food as well as the evaluation of their satisfaction with the chain.
Keywords:
alternativní potravinové sítě; asymetrie informací; lokální produkce; nákupní chování