Original title:
Úplná charakteristika spalovacího motoru a její využití při provozu vozidla
Authors:
Kopr, Pavel Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zpracovaná na téma "Úplná charakteristika spalovacího motoru a její využití při provozu vozidla." Pojednává o tepelné bilanci zážehového motoru. Práce je rozdělaná na dvě části. V první části diplomové práce se zaměřuji na jednotlivé části vozidla, které přímo souvisí s tepelnou bilancí, jako jsou motor, chladící soustava a výfuková soustava. Tyto části vozidla se budu snažit blíže popsat a rozdělit. V druhé části diplomové práce je popisována metodika měření tepelné bilance na zážehovém motoru v motorové zkušebně Ústavu techniky a automobilové dopravy Mendelovy univerzity v Brně. Práce se zaměřuje na spotřebu paliva, změny v teplotách chladicí kapaliny, nasávaného vzduchu a výfukových plynů a na výpočet tepelné bilance.This diploma theses deals with the topic "Full characteristics of cumbustion engine and its use in vehicle operation". This work is focused on the heat balance of petrol engine. This work is divided into two parts. In the first part of the thesis I focused on each part of the vehicle that is directly related to the heat balance, such as the engine, cooling system and exhaust system. These parts of the vehicle I will try to describe in more detail and divide. Second part of the theses describes the methodology for measuring the heat balance on the petrol engine in the test room of Ústav techniky a automobilové dopravy of the Mendel University in Brno. I focused on fuel consumption, changes of the temperature of the coolant, intake air and exhaust gases. Special attention is paid on the heat balance calculation.
Keywords:
chladící soustava; motory; tepelná bilance; výfuková soustava; úplná charakteristika