Original title:
České médiá jako spolutvorcovia krízy
Authors:
Hančárová, Lenka Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] O dění ve světě se dozvídáme především z médií. Pro každého podnikatele by měly být důležité hlavně ty ekonomické a finanční informace, na základě kterých se dokáže jeho podnikání přizpůsobit aktuálním okolnostem. Cílem práce je proto zkoumat soulad mediálního obrazu reality se změnou ekonomického stavu, zastoupenou změnami v obchodování investorů na Burze cenných papírů Praha a zjistit, zda mohou mít informace podané českými médii vliv na nákupy a prodeje akcií podniků. V hlavní části práce je tak na základě denních informací z médií v období od 2.1.2007 do 31.12. 2008 pomocí modelu oceňování kapitálových aktiv (CAPM) zkoumána závislost pohybů cen akcií na těchto ekonomických a finančních transakcích.Media are our primary source of information when it comes to world events. Every entrepreneur should follow financial and economic news, so his company can adapt and thrive. This Thesis is comparing real economic state with the one pre-sented in the news. Work is also exploring impact of these news on trading. Capital Asset Pricing Model is used to measure impact of Czech media on Prague stock ex-change. Main part covers link between daily news since 2.1.2007 until 31.12.2008 and stock price change.
Keywords:
BCPP; burza; CAPM; finanční rozhodování; investování; médiá; zprávy