Original title:
Marketingové nástroje vysokých škol pro oslovení studentů maturitních ročníků z Jihomoravského kraje
Authors:
Krausová, Hana Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bc. Krausová, H. Marketingové nástroje vysokých škol pro oslovení studentů maturitních ročníků z Jihomoravského kraje. Diplomová práce. Brno: MENDE-LU, 2014. Práce se zabývá analýzou současné marketingové komunikace vysokých škol směrem ke studentům maturitních ročníků. Sleduje jejich online i komunikaci a hledá rozdíly mezi využitím konkrétních komunikačních nástrojů jednotlivými typy vysokých škol. Cílem je najít a pojmenovat faktory, které ovlivňují rozhodování maturantů při volbě vysoké školy. Výsledkem práce je navržení konkrétních doporučení obecně platných pro vysoké školy.Krausová, H. University's marketing tools used for addressing to high school graduates from the Southern Region Brno: MENDELU, 2014. The final thesis analyzes the current marketing communications of universi-ty toward high school graduates, concluding both online and communication and looking for differences between the use of specific communication tools by different types of universities. The aim is to find and identify factors that in-fluence graduates' decision when choosing university. The result of this thesis is to propose concrete recommendations generally applicable to all universities.
Keywords:
marketingový mix; maturant; vysoká škola