Original title:
Propagace společnosti Hydropress s.r.o. s využitím informačních technologií
Authors:
Komprda, Jan Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se soustředí na oblast online propagace společnosti Hydropress s. r. o., která provozuje internetový obchod s hydraulikou. Cílem práce je na základě vyhodnocení aktuálního stavu marketingové komunikace a dalších analýz navrhnout zlepšení marketingu společnosti a zvýšení povědomí o internetovém obchodu. Návrhy na úpravy marketingové propagace vychází ze shromážděných informací a dat, která vyplývají z provedené PEST analýzy, SEO analýzy, a analýzy konkurence. Data o návštěvnosti a chování uživatelů na webové stránce byla čerpána ze systému Google Analytics. Ze získaných informací jsou vytvořeny návrhy na úpravy propagace, které mají za úkol zvýšit návštěvnost internetového obchodu.The bachelor’s thesis focuses on the field of online promotion of the company Hydropress s. r. o., which operates an online store selling hydraulics. The goal of the thesis is based on the evaluation of the current state of marketing communication and other analyses to propose improvements to the company's marketing and increase awareness of the online store. Proposals for marketing promotion adjustments are based on the information and collected data, which are results from the performed PEST analysis, SEO analysis, and competition analysis. Data about visitors and user behavior on the website was drawn from the Google Analytics system. Proposals for promotional modifications are created from the obtained information and have the task of increasing the visitors to the online store.
Keywords:
Google Analytics; hydraulics; hydraulika; internet marketing tools; marketing; nástroje internetového marketingu; online marketing; PPC advertising; PPC reklama; promotion; propagace; SEO; webové stránky; websites