Název:
Využívání moderní didaktické techniky na střední odborné škole
Autoři:
Kupský, Josef Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá moderní didaktickou technikou využívanou při výuce na středních odborných školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na prostředky současné techniky, kterou je možné použít v rámci výuky teoretických předmětů na středních odborných školách. Cí-lem teoretické části je za pomoci odborné literatury zmapovat moderní nástroje didaktické techniky a poukázat na jejich vliv na výuku a na žáky ve vyučovacím procesu. Praktická část se zabývá průzkumem vybavenosti vybraných středních odborných škol touto technikou, míru jejího využívání a hodnocení očima pedagogů. Obsa-hem praktické části je průzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření na třech středních odborných školách v okresu Žďár nad Sázavou. Jako respondenti byli osloveni vyučující teoretických předmětů. Cílem praktické části je zjištění, zda jsou vybrané střední školy moderní didaktickou technikou vybaveny, jestli je do-statečně využívána a jaký na ni mají sami pedagogové názor. Jak z výsledků prů-zkumného šetření vyplývá, učitelé jsou s vybavením didaktickou technikou spoko-jeni. Uvědomují si však vzrůstající význam nových 3D technologií pro výuku na SŠ.This bachelor thesis follows up modern teaching technology used on secondary vocational schools. Thesis is divided into theoretical and practical parts. Theoretical part focuses on instruments of present technology, which is possible to use during teaching of theoretical classes on secondary vocational schools. The aim of this theoretical part is to chart the modern instruments of teaching tech-nology using professional sources and point out on the influence during classes. Practical part focuses on survey of equipment level of technology in secondary vocational schools, degree of usage and evaluation by teachers. Content of this practical part is research implemented through investigation in three secondary vocational schools in Zdar nad Sazavou district. Respondents are teachers of the-oretical classes on selected schools. The aim of practical part is to find out, if cho-sen schools are facilitated by this technology, if it is used well and what is the opinion of teachers on such technologies. As shown by the results of the survey, teachers are satisfied with the teaching technology. However, they are aware of the growing importance of new 3D technologies for secondary education.
Klíčová slova:
3D technologie; funkce didaktické techniky; moderní didaktická technika; názory; postoje; střední odborné školy; učitelé; vyučovací proces