Original title:
Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti v maloobchodním řetězci
Authors:
Šípková, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V práci je zpracováno téma společenské odpovědnosti (CSR) v maloobchodním řetězci v ČR. Cílem práce bylo zanalyzovat koncepce CSR ve vybraném podniku. K analýze aktivit společnosti bylo využito podkladů zahraniční i české literatury a zjednodušené metody KORP ke kvantitativnímu vyhodnocení. Dalším krokem bylo vyhodnotit úro-veň CSR z pohledu stakekoholderů. Za nejdůležitější dotčené skupiny byly vybrány zaměstnanci a zákazníci. Na základě dotazníkových šetření byla navržena doporučení pro management firmy.The diploma work is devoted to the issue of social corporate responsibility in retailing in the Czech Republic. A purpose of the diploma work was to analyse a philosophy of CSR in the chosen company. For analysing of activities in the company were used in-formations in foreign and czech literature and a method KORP. The other step was to assess a level of CSR from a stakeholders viewpoint. As the most important focus groups employees and customers were chosen. Recommendations for company mana-gament were suggested on grounds of questionnaires.
Keywords:
CSR; maloobchod; stakeholdeři