Original title:
Spotřebitelské chování při nákupu na internetu
Authors:
Vrbasová, Petra Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním při nákupu na internetu. Cílem práce je analyzovat nákupní chování českých spotřebitelů a jejich rozhodovací proces při nakupování v internetových obchodech. Vyhodnocení je provedeno na základě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část v první fázi výzkumu vysvětluje marketingový výzkum, spotřebitelské chování, kupní rozhodovací proces a faktory ovlivňující kupní chování. V druhé části výzkumu jsou graficky znázorněny a okomentovány výsledky šetření. Pomocí statistických metod jsou na základě dotazníkového šetření vyhodnoceny a okomentovány stanovené hypotézy. Podle těchto zjištěných výsledků jsou navrhnuta doporučení, která můžou internetovým obchodům pomoci získat více zákazníků.The diploma thesis deals with consumer behavior while shopping on the Internet. The aim of the thesis is to analyze shopping behavior of Czech consumers and their decision- making process when shopping in online stores. The evaluation is performed based on quantitative research using a questionnaire survey. Theoretical part in the first phase of the research explains marketing research, consumer behavior, purchasing decision-making process and factors influencing purchasing behavior. In the second part of the research, the results of the questionnaire survey are graphically illustrated and discussed. Based on the questionnaire survey and by using statistical methods, the hypotheses are evaluated and commented upon. According to these results, recommendations to the online stores are proposed which can help them attract more customers.
Keywords:
consumer; consumer behaviour; consumer decision-making; internetové nakupování; online shopping; spotřebitel; spotřebitelské chování; spotřebitelské rozhodování