Original title:
Webová analytika v internetovém obchodování
Translated title:
Web Analytics for E-Commerce
Authors:
Jašek, Pavel ; Jandoš, Jaroslav (advisor) ; Plotěný, Luboš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na webovou analytiku a popisuje její nejdůležitější aspekty. Rozebírá základní koncepci zdrojů dat, jejich zpracování i posuzování. Je popsán trh programových nástrojů i webových analytiků. Stěžejní přínos této práce je ve vysvětlení podstaty a účelu klíčových ukazatelů se zaměřením na internetové obchody. Aspekty využití webové analytiky v rámci internetového marketingu a principy geografické lokalizace návštěvníků jsou taktéž podrobně rozepsány.This thesis covers all main aspects of web analytics. Basic concepts, sources of data and the ways to make actionable decisions are mentioned. Web analytics market is considered by two point of views: as a market of software analytical tools and a market of web analysts. The main goal of this thesis is to describe the concepts and the usage of key metrics that are useful for e-shops. Aspect of using web analytics for internet marketing and the principles of geographic location of users are described.
Keywords:
e-commerce; internet marketing; metrics; web analytics; internetové obchodování; internetový marketing; měření návštěvnosti; web analytics; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/10263