Original title:
Využití multimediálních aplikací k propagaci v uměleckém odvětví
Authors:
Hemzová, Jitka Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Text se zabývá možnostmi multimediálních aplikací a jejich užitím v oblasti propagace kreativního sektoru. Teoretická část práce uvádí poznatky o marketingu umění, internetovém marketingu, o multimédiích a herních principech. Zabývá se také technologií Flash, díky níž lze na internet umisťovat složité animované prvky. Praktická část textu aplikuje získané teoretické znalosti při vytváření interaktivní hry sloužící právě k propagaci uměleckých organizací.This diploma thesis presents multimedia applications and ways how to use them to promote the creative sector. The theoretical part of the thesis focuses on art marketing, internet marketing, multimedia and gaming principles. It also explains what the Flash technology is and how the Flash technology allows web designers to upload complex animations on the Internet. The practical part of the thesis shows how to apply gained theoretical knowledge in the creation of an interactive game, which would be used to promote art organizations.
Keywords:
flashové animace; gamifikace; herní prvky; interaktivní hra; internetový marketing; marketing umění; multimediální aplikace; multimédia; technologie flash