Original title:
Marketingový plán podniku Autocentrum Lázky
Authors:
Dohnal, Michal Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na sestavení marketingového plánu podniku Autocentrum Lázky tak, aby došlo ke zvýšení prodeje. Celkově je práce rozdělena na část teoretickou a praktickou. Na základě teoretických východisek je sestavena praktická část. V praktické části se nachází provedena situační analýza a analýza tržního potenciálu. Prostřednictvím marketingového výzkumu byla získána data, která jsou využita pro analýzu tržního potenciálu. Následně jsou stanoveny konkrétní cíle a strategie podniku. Před závěrem práce budou předvedeny způsoby, jak chce podnik dosáhnout vymezených cílů. V závěru práce se poukazuje na reálnou dosažitelnost vymezených cílů. Ve výsledku bude stát zhotovený plán, který může podnik využít ke svému prospěchu.The bachelor's thesis is focused on compiling a marketing plan for the company Autocentrum Lázky in order to increase sales. Overall, the work is divided into theoretical and practical part. The practical part is compiled on the basis of theoretical background. In the practical part there is a situation analysis and analysis of market potential. Through marketing research, data were found that are used to analyze market potential. Finally, specific goals and strategies of the company are set. Before the end of the work, the ways in which the company wants to achieve the set goals will be demonstrated. At the end of the work, the real achievability of the defined goals is pointed out. As a result, there will be a plan that the company can use to its advantage.
Keywords:
analýza trhu; business development; business goals; market analysis; marketing; marketing plan; marketingový plán; podnikové cíle; prodej ojetých automobilů; rozvoj podniku; used car sales