Original title:
Perception of circular economy and its communication strategy
Authors:
Frýbortová, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The main objective of this thesis is to determine the current state of the perception of the concept of circular economy among the czech public and businesses and proposal of communication strategy. The thesis is composed of theoretical and practical part. In theoretical part are summarized issues relating to the topic of thesis and it is made in the basis of study of scientific publications. Practical part consists of analysis of current environment and results of quantitative and qualitative research. After comparing the primary and secondary data are proposed final recommendations towards both public and companies.Hlavním cílem práce je zjistit aktuální stav povědomí o cirkulární ekonomice u české veřejnosti a firem a návrh komunikační strategie k těmto cílovým skupinám. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V literárním přehledu je shrnuta problematika týkající se tématu práce a je vypracována na základě studia odborných publikací. Praktická část se skládá z analýzy současné situace a výsledků kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Po porovnání primárních a sekundárních dat jsou navržena doporučení směrem jak k veřejnosti, tak i firmám.
Keywords:
analýza; cirkulární ekonomika; dotazník; hloubkový rozhovor; komunikační strategie; marketingový výzkum