Název:
Analýza marketingových nástrojů ve fotbalovém klubu FC Zbrojovka Brno, a.s.
Autoři:
Floder, Jiří Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak příznivci klubu FC Zbrojovka Brno a fanoušci fotbalu hodnotí marketingové nástroje, které klub v současné době využívá pro své marketingové účely. V práci je zanalyzována současná marketingová strategie klubu v sezóně 2018/2019, kdy klub působí ve druhé nejvyšší soutěži. K zanalyzování a pochopení současné marketingové strategie klubu byl použit marketingový mix 4P. Pro výzkum názoru fanoušků bylo vytvořeno dotazníkové šetření. Dotazník byl použit v elektronické podobě, přístup k tomuto dotazníku byl skrze hypertextový odkaz. Tento hypertextový odkaz byl autorem této práce posílán vybraným lidem, o kterých měl autor práce prokazatelné informace, že jsou příznivci fotbalového klubu FC Zbrojovka Brno nebo jsou obecně příznivci sportu a fotbalu zvláště. Podle výsledku výzkumu, hodnotili respondenti využívání marketingových nástrojů klubu spíše průměrně až podprůměrně, avšak některé vybrané marketingové nástroje hodnotili dotazovaní zvlášť pozitivně. Například event marketing je klubem nastaven dobře a má dobrý potenciál do budoucích let. Zároveň bylo zjištěno, že velký vliv na vnímání marketingu klubu mají samotné sportovní výsledky klubu.The aim of this bachelor thesis was to find out how supporters of club FC Zbrojovka Brno and fans of football evaluate marketing tools of this club which are currently used for marketing purposes. The thesis analyzes the current marketing strategy of the club in the season 2018/2019, when the club operates in the second highest competition in the Czech Republic. Marketing mix 4P was used to analyze and understand the club's current marketing strategy. For the research was created questionnaire survey to determine the fans' opinion. The questionnaire was used in electronic form, access to this questionnaire was through a hyperlink. This hypertext link was sent to selected people by the author of this work. Author of the work had demonstrable information that respondents are fans of the FC Zbrojovka Brno or they are fans of sports in general and football in particular. According to the research results, respondents rated the use of the club's marketing tools on average to below average, but some of the selected marketing tools were rated the interviewees particularly positively. For example, event marketing is well set by the club and has good potential for years to come. Concurrently, it was found out that the club's sports results have a big impact on the perception of the club's marketing.
Klíčová slova:
FC Zbrojovka Brno a.s.; football; fotbal; marketing comunication; marketing mix; marketingová komunikace; marketingový mix; sportovní marketing; sports marketing