Název:
Projevy radosti z učení při práci s pedagogikou Franze Ketta ve skupině dětí MŠ
Překlad názvu:
Manifestations of the joy of learning when working with Franz Kett's pedagogy in a group of kindergarten children
Autoři:
VALENTOVÁ, Terezie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na přítomnost projevů radosti z učení dětí během řízené činnosti i při běžném režimu dne v konkrétní skupině dětí MŠ a na její souvislost s postupy a přístupy přítomného pedagoga vyškoleného v konceptu pedagogiky Franze Ketta. Teoretická část bakalářské práce je věnována důležitosti pozitivních pocitů z učení jako příspěvku k resilienci a dlouhodobé schopnosti se vzdělávat a základní charakteristice pedagogiky Franze Ketta, která téma radosti z učení výrazně tematizuje. Praktická část práce se zaměřuje s tímto cílem na pozorování skupiny dětí v průběhu dne a na sledování projevů radosti v rámci interakcí mezi dětmi i mezi dětmi a přítomným pedagogem. Po ukončení veškerých činností byl s pedagožkami proveden reflexivní dialog, který je s ohledem na výše uvedené cíle v této části také evaluací.The bachelor's thesis focuses on the presence of expressions of joy in learning among children during guided activities and daily routines within a specific group of preschool children. It also examines the relationship between these expressions and the methods and approaches of a teacher trained in Franz Kett's pedagogy. The theoretical part of the thesis addresses the importance of positive feelings from learning as a contribution to resilience and the long-term ability to educate oneself. It also provides a basic characterization of Franz Kett's pedagogy, which significantly emphasizes the theme of joy in learning. The practical part of the thesis aims to observe a group of children throughout the day and monitor expressions of joy in interactions both among the children and between the children and the present teacher. At the end of all activities, a reflective dialogue was conducted with the teachers, which serves as an evaluation in light of the aforementioned goals.
Klíčová slova:
flow; pedagogika Franze Ketta; radost; well-being; štěstí; flow; Franz Kett's pedagogy; happiness; joy; well-being Citace: VALENTOVÁ, Terezie. Projevy radosti z učení při práci s pedagogikou Franze Ketta ve skupině dětí MŠ. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72996