Název:
Překonávání obtíží v mluveném projevu ve výuce anglického jazyka na středních školách
Překlad názvu:
Overcoming Difficulties in Speaking within English Language Classes at Secondary Schools
Autoři:
PETROVÁ, Kamila Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na výzkum nejčastějších příčin obtíží žáků s mluveným projevem v hodinách anglického jazyka na středních školách a na možnosti jejich překonávání zejména ve vztahu k vytváření bezpečného prostředí třídy a k vedení podporující komunikace ze strany vyučujících. Na základě dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu jsou zmapovány nejčastější příčiny obecných obtíží a bloků v mluveném projevu v angličtině z pohledu žáků vybraných středních škol a dále jsou představeny návrhy metodických doporučení pro vyučující a série výukových aktivit, jejichž cílem je překonat tyto obtíže a rozvíjet mluvní projev žáků na úrovních B1 a B2. Práce je napsána v českém jazyce a obsahuje resumé v angličtině.The bachelor's thesis focuses on the research of the most common causes of students' difficulties with speaking in English language classes in secondary schools and on the possibilities of overcoming them, especially in relation to creating a safe classroom environment and to the teachers' management of supportive communication. Based on a questionnaire survey and qualitative research, the thesis maps the most common causes of general difficulties and blocks in speaking English from the perspective of selected secondary school pupils. It also proposes methodological recommendations for teachers and a series of teaching activities to help overcome these difficulties and develop pupils' speaking skills at B1 and B2 levels. The work is written in Czech and includes a summary in English.
Klíčová slova:
angličtina jako cizí jazyk; bezpečné prostředí; hodnocení; klima třídy; mluvní projev; problémy žáků; překonávání obtíží; působení učitele; úzkost z cizího jazyka; assessment; classroom climate; English as a foreign language; foreign language anxiety; overcoming difficulties; pupils' problems; safe environment; speaking; teacher's influence Citace: PETROVÁ, Kamila. Překonávání obtíží v mluveném projevu ve výuce anglického jazyka na středních školách. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72935