Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Projekt Hurá do školy a jeho přínos pro zúčastněné děti předškolního věku z pohledu jejich rodičů a pedagogů, kteří ho realizují
Original title:
Projekt Hurá do školy a jeho přínos pro zúčastněné děti předškolního věku z pohledu jejich rodičů a pedagogů, kteří ho realizují
Translated title:
The Hooray let´s go to School project and its benefits for participating preschool children from the perspective of their parents and teachers who implement it
Authors:
ČEJNOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá projektem Hurá do školy. Cílem této práce je reflektovat daný projekt z pohledu pedagogů, kteří ho realizují a z pohledu rodičů, kteří se ho s jejich dětmi zúčastnili. Tato práce sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na školní zralost a připravenost. Dále se zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zaměřením na jednotlivé oblasti jeho vývoje. V teoretické části jsou také vymezeny a legislativně upřesněny pojmy předčasný nástup do základní školy, řádný nástup a odklad školní docházky. V této části je také popsán projekt Hurá do školy. V praktické části jsou prezentovány výsledky získané kvalitativním výzkumným šetřením. Pro sběr dat byla zvolena metoda rozhovoru. Rozhovor byl veden s pedagogy, kteří na projektu Hurá do školy pracují v mateřské škole a s rodiči, kteří se s jejich dětmi tohoto projektu zúčastnili.The bachelor thesis deals with the project Hooray let´s go to school. The aim of this thesis is to reflect on this project from the point of view of the teachers who implement it and from the point of view of the parents who participated in it with their children. This thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part focuses on school maturity and readiness. It also deals with the development of preschool children with a focus on individual areas of their development. In the theoretical part, the concepts of early entry into primary school, proper entry and postponement of school attendance are also defined and legislatively specified. This section also describes the project Hooray let´s go to school. In the practical part, the results obtained by qualitative research are presented. The interview was chosen as data collection method. Interviews were conducted with teachers who work on the project Hooray let´s go to school in the kindergarten and with parents who participated in this project with their children.
Keywords:
collaboration; kindergarten; school maturity; school readiness; mateřská škola; spolupráce; školní připravenost; školní zralost Citation: ČEJNOVÁ, Tereza. Projekt Hurá do školy a jeho přínos pro zúčastněné děti předškolního věku z pohledu jejich rodičů a pedagogů, kteří ho realizují. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/72674