Název:
Využití potenciálu NP Šumava v environmentální výchově v MŠ.
Překlad názvu:
Using of the potential of the Šumava National Park in environmental education in kindergarten.
Autoři:
SHÁNĚLOVÁ, Štěpánka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je navrhnout program s aktivitami, které pomáhají dětem více přiblížit život na Šumavě a v přírodě. Snažím se nejen poskytnout dětem příležitost k objevování krás přírody, ale také podnítit jejich zájem o ochranu životního prostředí. Skrze pestré aktivity a interaktivní přístupy se snažím formovat u dětí respekt k přírodě, uvědomělost ohledně biodiverzity a pocit zodpovědnosti za udržitelnost naší planety. Zároveň se snažím vytvářet prostor pro radostné a vzdělávací zážitky, které budou děti inspirativně provázet krásami přírodního prostředí, a tím podporovat jejich pozitivní vztah k životnímu prostředí. V teoretické části se věnuji Šumavě a Národnímu parku Šumava, objevují se zde témata, jako je historie Šumavy, osidlování Šumavy a chráněné druhy či památky NP Šumava. Praktická část obsahuje program založený na aktivitách, který je zaměřen nejen na život v NP Šumava, ale taktéž na život v přírodě obecně. Je možné jej využívat i v dalších školských zařízeních. Všechny aktivity jsou doplněny o vlastní evaluaci v praxi. The aim of this bachelor thesis is to make a program with activities that help children get closer to life in the Šumava. I seek not only to provide children with an opportunity to explore the beauty of nature but also to stimulate their interest in environmental protection. Through diverse activities and interactive approaches, I aim to shape children's respect for nature, awareness of biodiversity, and a sense of responsibility for the sustainability of our planet. At the same time, I strive to create a space for joyful and educational experiences that will inspiringly guide children through the beauties of the natural environment, thereby fostering their positive relationship with the environment. In the theoretical part, I focus on the Šumava and Šumava National Park, covering topics such as its history, settlement, protected species, and landmarks. The practical part includes a program based on activities that not only focus on life in the Šumava National Park but also on life in nature in general. Therefore, it can be utilized in other educational institutions. All activities are complemented by their own practical evaluation.
Klíčová slova:
environmentální výchova; les; NP Šumava; příroda; učení prožitkem; environmental education; experiential learning; forest; National Park Šumava; nature Citace: SHÁNĚLOVÁ, Štěpánka. Využití potenciálu NP Šumava v environmentální výchově v MŠ.. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72335