Název:
Využití autorského příběhu k usnadnění adaptačního procesu dítěte v mateřské škole
Překlad názvu:
Facilitate the adaptation proces of a child in preschool by using the author's story
Autoři:
HŘÍBALOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o usnadnění adaptace dítěte v mateřské škole. Seznamuje s vývojovými stádii dítěte a navrhuje možné podpůrné metody při nástupu dítěte do mateřské školy. Vyzdvihuje pozitivní dopad literatury na děti předškolního věku. Obsahuje metody ke čtenářské pregramotnosti a práci s knihou. Navrhuje autorský příběh jako metodu k usnadnění adaptace dítěte na mateřskou školu. Ověřuje její účinnost v praxi a s pomocí rodičů vyhodnocuje přínos příběhu dětem před nástupem do mateřské školy.This bachelor's thesis discusses the facilitation of a child's adaptation in kindergarten. It introduces the child's developmental stages and suggests possible support methods before the child starts kindergarden. It highlights the positive impact of literature on preschool children. It contains methods for reading pre-literacy and working with a book. He proposes an author's story as a method to facilitate the child's adaptation to kindergarten. It verifies its effectiveness in practice and, with the help of parents, evaluates the benefit of the story to children before starting kindergarten.
Klíčová slova:
adaptace; dítě; literatura; mateřská škola; předškolní věk; rodina; adaptation; child; family; kindergarden; literature; preschool age Citace: HŘÍBALOVÁ, Veronika. Využití autorského příběhu k usnadnění adaptačního procesu dítěte v mateřské škole. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72074