Original title:
Individuální přístup k žákům v době po dlouhodobé distanční výuce
Translated title:
Individual approach to pupils in the period after long-term distance learning
Authors:
ČUJKOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Individuální přístup k žákům v době po dlouhodobé distanční výuce se zabývá tím, jak žáci a učitelé vnímali a zvládali situaci v průběhu pandemie COVID-19 a rychlý přechod do online prostředí, které bylo doposud jednou velkou neznámou. Tato data byla získána prostřednictvím kvalitativního výzkumu dat smíšeného designu. Cílem této práce je zmapovat si celou situaci v českém školství v době masivní pandemie koronaviru COVID-19, se zaměřením na dojmy žáků a učitelů. Data, získaná z kvalitativního výzkumného šetření, budou sloužit jako podklad pro praktickou část, ve které budou prezentovány výhody a nevýhody distančního způsobu výuky a další úskalí této novodobé formy vyučování. Mimo jiné jsme se okrajově zabývali také dopadem pandemie a distanční výuky na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky s plánem pedagogické podpory, kteří prožívali přechod na distanční výuku poněkud odlišně než běžní žáci. The diploma thesis Individual approach to pupils in the period after long-term distance learning deals with how pupils and teachers perceived and managed the situation during the COVID-19 pandemic and the rapid transition to an online environment, which was once largely unknown. These data were obtained through qualitative data research of a mixed design. The aim of this thesis is to map the entire situation in czech education during the massive pandemic of the COVID-19 coronavirus, with a focus on the impressions of pupils and teachers. The data obtained from the qualitative research will serve as a basis for the practical part, in which the advantages and disadvantages of the distance learning method and other pitfalls of this modern form of teaching will be presented. Among other things, we also looked marginally at the impact of the pandemic and distance learning on pupils with special educational needs and pupils with a pedagogical support plan, who experienced the transition to distance learning somewhat differently than ordinary pupils.
Keywords:
distance education; education; individual approach; quality research; teaching; the COVID-19 pandemic; distanční výuka; individuální přístup; kvalitativní výzkum; pandemie COVID-19; vzdělávání Citation: ČUJKOVÁ, Veronika. Individuální přístup k žákům v době po dlouhodobé distanční výuce. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/66656