Název:
Integrace žáků s Aspergerovým syndromem v systému vzdělávání 2. stupně základní školy
Překlad názvu:
Integration of pupils with Asperger's syndrome in the education system of the 2nd grade of elementary school
Autoři:
BLAŽKOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace žáků s Aspergerovým syndromem v systému vzdělávání druhého stupně základní školy. Nejprve se zabývá autistickými poruchami obecně a poté podrobně Aspergerovým syndromem. V další části rozebírá integraci dětí s Aspergerovým syndromem. Cílem práce je shromáždit informace o Aspergerově syndromu a analyzovat aktuální postupy a strategie pro podporu a integraci žáků s tímto syndromem do školního prostředí. Práce je rozdělena na dvě části. První část, teoretická, pojednává o poruchách autistického spektra, Aspergerově syndromu a integraci žáků trpící tímto syndromem. Druhou částí je část praktická, která je zaměřena na konkrétní kazuistiky dětí s Aspergerovým syndromem a jejich zkušenosti s integrací na běžnou školu. Pro konkrétní informace je využíván hloubkový rozhovor s jednotlivými informanty. This bachelor thesis deals with the issue of integration of students with Asperger´s syndrome in the education system of the second level of elementary school. It begins by discussing autism spectrum disorders in general, followed by a detailed examination of Asperger´s syndrome. The thesis then analyzes the integration of children with Asperger´s syndrome into the school environment. The aim of the thesis is to gather information about Asperger´s syndrome and to analyze current practices and strategies for supporting and integrating students with this syndrome into school settings. The thesis is divided into two parts. The first part, theoretical, deals with autism spectrum disorders, Asperger´s syndrome and the integration of students affected by this syndrome. The second part is the practical sections, focused on specific case studies of children with Asperger´s syndrome and their experiences with integration into regular schools. In-depth interviews with individual informants are used to gather specific information.
Klíčová slova:
Aspergerův syndrom; autismus; integrace na základní školu; porucha autistického spektra; problémové chování; Asperger´s syndrome; autism; autism spectrum disorder; integration into elementary school; problem behavior Citace: BLAŽKOVÁ, Lucie. Integrace žáků s Aspergerovým syndromem v systému vzdělávání 2. stupně základní školy. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/73330