Original title:
Využití výukového software v hodinách matematiky
Translated title:
The use of educational software in mathematics lessons
Authors:
ZÝKOVÁ, Dominika Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V současné době, kdy se svět upíná do digitálního prostředí. Vyvstávají otázky, jak lépe zapojit nově vzniklé technologie jak do běžného života, tak do výuky. Digitální technologie nemohou být do výuky zakomponované nahodile, ale měli bychom dbát o jejich efektivní zapojení do výuky. Práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky matematiky a možnosti, které pro ně nabízí současný výukový software.Nowadays, when the world is becoming a more digitalized place, there are questions about how to better integrate new technologies into everyday life and teaching. Digital technologies cannot be incorporated into teaching haphazardly, but we should ensure that they are effectively integrated into teaching. This paper focuses on selected aspects of mathematics education and the possibilities offered by current educational software.
Keywords:
Critical areas; Dynamic geometry; GeoGebra; mathematic; Questionnaire; Dotazník; dynamická geometrie; GeoGebra; kritická místa; matematika Citation: ZÝKOVÁ, Dominika. Využití výukového software v hodinách matematiky. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/72376