Original title:
Angažování zákazníků v podnikové praxi
Translated title:
Consumer engagement in business practice
Authors:
VACHOVÁ, Kristýna Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou, která je zaměřená na téma angažování zákazníků v podnikové praxi. Teoretická část je zpracována pomocí deskripce informací z odborné literatury a internetových zdrojů pro získání pojmů, které se týkají této problematiky. V praktické části je použit pro sběr dat kvalitativní a kvantitativní typ výzkumu. Kvalitativní typ výzkumu je opřený o metodu obsahové analýzy, kdy pomocí sekundárních dat jsou zjišťovány informace o používání současných nástrojů pro angažovanost zákazníků v podniku HC Tábor, s.r.o., který se zaměřuje na oblast sportu (hokej). Druhá použitá kvalitativní metoda je založena na metodě polostrukturovaného rozhovoru. Pro kvantitativní typ výzkumu je použita metoda dotazování, technika dotazníku. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 214 respondentů. Získaná data jsou vypracována za pomocí vybraných statistických testů. Na základě zjištění důležitých skutečností jsou podniku podle analýzy, trendů a preferencí, navržena konkrétní doporučení nástrojů pro podnik, díky kterým by mohl zvýšit angažování zákazníků v rámci podnikové praxe.This thesis deals with issues that are focused on the topic of engaging customers in business practice. The theoretical part is processed using the description of information from professional literature and internet sources to obtain concepts related to this issue. In the practical part, a qualitative and quantitative type of research is used for data collection. The qualitative type of research is based on the method of content analysis, where information about the use of current tools for customer engagement in the company HC Tábor, s.r.o., which focuses on the field of sports (hockey), is ascertained through secondary data. The second qualitative method used is based on the semi-structured interview method. For the quantitative type of research, the questioning method, the questionnaire technique, is used. 214 respondents took part in the survey. The data obtained is processed using selected statistical tests. Based on the findings of important facts, specific recommendations of tools for the company are proposed to the company according to analysis, trends and preferences, thanks to which it could increase customer engagement within the company's practice.
Keywords:
business; customer; engagement; engagement tools; hockey; angažování; hokej; nástroje pro angažování; podnik; zákazník Citation: VACHOVÁ, Kristýna. Angažování zákazníků v podnikové praxi. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/66981