Název:
Simulace přistání sondy na Měsíci
Překlad názvu:
Lunar Landing Simulation
Autoři:
Do, Erika ; Novák, Jiří (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem této bakalářské práce bylo vypočítat a vizuálně znázornit optimální trajektorii sestupu na Měsíc pro kosmickou loď Chandrayaan-3. Toho bylo dosaženo využitím Bocop, jež řeší problémy optimálního řízení, zatímco prostředí bylo vytvořeno v jazyce GDScript s pomocí 3D enginu Godot. Naměřené souřadnice byly získány od ISRO, státní indické vesmírné agentury. Následně byla spočítána optimální sestupová trajektorie a porovnána se skutečnými daty, získanými z přistání na Měsíci mise Chandrayaan-3. Výsledná aplikace dává uživatelům možnost si intuitivně zobrazit optimální sestupovou trajektorii.
The objective of this bachelor's thesis was to compute and visually represent the optimal lunar descent trajectory for the Chandrayaan-3 spacecraft. This was achieved through the utilisation of Bocop, an optimal control problem solver, while the environment was constructed using GDScript with the assistance of the 3D engine Godot. The measured coordinates were sourced from ISRO, the national space agency of India. Subsequently, the optimal descent trajectory was calculated and compared against the actual data acquired from Chandrayaan-3's lunar landing. The~resulting application provides users with the ability to intuitively visualise the optimal descent trajectory.
Klíčová slova:
Bocop; Chandrayaan-3; Godot Engine; lunar landing; optimal control; optimal descent trajectory; simulation; Bocop; Chandrayaan-3; Godot Engine; optimální trajektorie sestupu; optimální řízení; přistání na Měsíci; simulace
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/249405