Název:
Maxmilián Pirner - Pojetí alegorie a symbolu v tvorbě jednoho umělce na sklonku 19. století
Překlad názvu:
Maxmilian Pirner - The conception of allegory and symbol in the work of one artist on the end of 19th century
Autoři:
Bencová, Zuzana ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Maxmilián Pirner - pojetí alegorie a symbolu v tvorbě jednoho umělce na sklonku 19. století pojednává o tvorbě Maxmiliána Pirnera a jeho přístupech k alegorii a symbolu. Alegorický systém procházel na sklonku 19. století krizí, a proto na ni reagoval jeho modernizací. Modernizace systému v Pirnerově pojetí spočívala v postupném odklonu od tradiční alegorie směrem k mnohoznačnému symbolu. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak tento proces probíhal a čím byl specifický. Jejím úkolem je na konkrétních dílech popsat Pirnerovu úlohu ve vývoji výtvarného umění od novoromantismu k symbolismu přelomu 19. a 20. stoletíThe theses Maxmilian Pirner - The conception of allegory and symbol in the work of one artist on the end of 19th century discusses the work of Maxmilian Pirner and his attitudes to allegory and symbol. Becouse at the end of 19th century was the allegorical system in crisis, Pirner reflected it by its' modernization. The modernisation of system in his own conception consisted in gradual rejection of traditional allegory and admission of symbol. The these is trying to answer the question how this process came through and why it was unique. The main focus of the theses is to describe Pirners'role in the process of development in art since neoromantism to symbolism at the turn of 19th and 20th century.
Klíčová slova:
alegorie; Maxmilián Pirner; modernizace; symbol; symbolismus; allegory; Maxmilian Pirner; modernization; symbol; symbolism