Název:
SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM V ČESKU: PROSTOROVÉ ASPEKTY A VÝZNAM PRO ROZVOJ REGIONU
Překlad názvu:
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN CZECHIA: SPATIAL ASPECTS AND IMPORTANCE TO REGIONAL DEVELOPMENT
Autoři:
Fiala, Marek ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Heřmanová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá společenskou odpovědností firem s důrazem na její prostorové aspekty a význam pro rozvoj regionů. Cílem práce je pochopit prostorový vzorec tzv. společensky odpovědných aktivit firem v Česku včetně motivací pro jeho volbu a zhodnotit význam těchto aktivit pro rozvoj regionu. Dílčím cílem je představit problematiku společenské odpovědnosti firem z pohledu geografie. Empirický výzkum je realizován na příkladu Česka a je rozdělen do dvou fází. První fáze na základě extenzivní rešerše internetových zdrojů a dotazníkového šetření mezi vybranými firmami mapuje institucionální kontext pro společenskou odpovědnost firem v Česku a sleduje aktivity konkrétních podniků včetně jejich prostorových strategií. Druhá fáze pak prostřednictvím intenzivního výzkumu, zejména hloubkových rozhovorů s představiteli vybraných firem, ve dvou českých mikroregionech (Broumovsko a Červenokostelecko) poskytuje hlubší vhled do problematiky, odkrývá motivace jednání firem v oblasti společenské odpovědnosti a objasňuje význam těchto aktivit pro rozvoj regionu. Práce prokázala jasný vztah mezi geografií a společensky odpovědnými aktivitami firem a odhalila specifický vliv firem na rozvoj regionu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The thesis deals with the topic of corporate social responsibility emphasizing especially its spatial aspects and the impact on regional development. It aims to discover the spatial pattern of the so-called socially responsible firm activities in Czechia including the motivations for choosing this pattern, and to assess the importance of these activities for regional development. Particularly, it aims to present the concept of corporate social responsibility from a geographical point of view. The empirical research using the case of Czechia is structured into two phases. The first phase, based on an extensive research of internet-based sources and a questionnaire survey among selected corporations, explores the institutional context of corporate social responsibility in Czechia and follows the activities of particular firms including their spatial strategies. The second phase, using intensive research in two Czech micro- regions (Broumovsko and Červenokostelecko), particularly in-depth interviews with representatives of selected firms, provides deeper insight into the topic, reveals the motivations of firm behavior regarding social responsibility and sheds light upon the importance of these activities for development of the respective region. The thesis proved direct connection between geography and...
Klíčová slova:
firma; geografie; regionální rozvoj; společenská odpovědnost firem; Česko; corporate social responsibility; Czechia; firm; geography; regional development