Název:
Procedurální rozmisťování 3D objektů
Překlad názvu:
Procedural placement of 3D objects
Autoři:
Hojdar, Štěpán ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kahoun, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] 3D modelling in computer graphics often requires placing a big number of objects into the scene. This may be tedious or even impossible if done manually. A few programs exist to perform this task automatically but most of them are either too slow to place the required number of objects or too difficult to use for a non-expert user. We expand the already existing Corona Scatter program which is fast and user friendly but lacks in terms of functionality. We implement scattering regular patterns, scattering along spline objects and the ability to use spline objects to locally modify the distribution properties.Během 3D modelování v počítačové grafice je často potřeba umístit do scény velké množství objektů. Tento proces může být únavný či téměř nemožný, pokud bychom objekty umisťovali ručně. Existuje několik programů, které tento proces automatizují, ale většina z nich je buď příliš pomalá na to, aby umístila požado- vané množství objektů, nebo moc obtížná pro začínajícího uživatele. V této práci rozšiřujeme již existující program Corona Scatter, který je rychlý a uživatelsky přívětivý, ale postrádá důležité funkce. Implementujeme distribuci pravidelných vzorů, distribuci podél křivkových objektů a možnost použít křivkové objekty k lokální modifikaci vlastností již existující distribuce.
Klíčová slova:
3D počítačová grafika; modelování 3D scén; rozmisťování; 3D computer graphics; 3D scene modeling; scattering