Original title:
CSR aktivity Tesco Stores ČR a.s. v letech 2009-2010
Translated title:
CSR activities of Tesco Stores Czech Republic a.s. in 2009-2010
Authors:
Jílková, Kristýna ; Köppl, Daniel (advisor) ; Hejlová, Denisa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (abstrakt) Práce se zaměřuje na společensky odpovědné aktivity Tesco Stores ČR a. s. v letech 2009 - 2010, zasazuje je do kontextu marketingové komunikace a analyzuje je pomocí tří základních pilířů CSR - ekonomického, sociálního a environmentálního. Nejprve je popsáno, co koncept CSR je, jak vzniknul, které složky obsahuje a jaké nástroje může společensky odpovědná firma používat, a to i z hlediska marketingu. Jsou definovány důležité pojmy potřebné k následnému popsání aktivit firmy a práce se nevyhýbá ani kritice CSR. V následující části je představena firma Tesco Stores ČR a. s., která slouží jako subjekt případové studie. Pro účely studie byly vymezeny pouze roky 2009 a 2010, nicméně právě toto období je bohaté na aktivity v celé šíři možností CSR. Popsané aktivity jsou z hlediska každého pilíře CSR samostatně zhodnoceny a podrobeny kritice. Samostatně je zhodnocena i vnější komunikace společensky odpovědných témat. Závěr přinese shrnutí dílčích analýz a vyhodnocení zajímavých rozporů v prezentaci programu CSR společnosti Tesco v kontextu aktuální situace, trendů v oblasti CSR a trhu, na kterém společnost Tesco působí.The thesis focuses on social responsible activities of Tesco Stores Czech Republic in 2009 - 2010, puts them into context of marketing communication and analyses them, using three basic pillars of CSR - economic, social and environmental. First the concept of CSR and its establishment is described along with the parts it includes and the instruments it provides for a corporation - also from the standpoint of marketing. The key terms needed for following description of activities are defined and the thesis doesn't avoid the topic of critics of CSR. In the next part, Tesco Stores Czech Republic is introduced to be the subject of a case study. Only years 2009 and 2010 were selected for this purpose, nevertheless, this period is rich for a wide range of CSR activities. Described activities will be separately evaluated using the three pillars of CSR and will be a subject of a critique. External communication of topics of corporate social responsibility is analyzed separately. The final chapter summarizes conclusions from previous analyses, evaluates them in the context of actual state of affairs, trends in the field of CSR and also the market on which Tesco acts.
Keywords:
corporate social responsibility; CSR; economic; environmenal; marketing; social; stakeholder; sustainability; Tesco; CSR; ekonomická; environmentální; marketing; sociální; společenská odpovědnost firem; stakeholder; Tesco; udržitelnost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/44365