Original title:
Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking
Translated title:
Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking
Authors:
Goldscheiderová, Sára ; Petříček, Tomáš (advisor) ; Klímek, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Složitost simulací pandemií způsobuje, že jsou pro veřejnost často nejasné a obtížné k pochopení. Přestože je kritické uvažování nezbytné pro správné pochopení výsledků těchto simulací, současné metody v tomto ohledu selhá- vají. Důsledkem toho lidé simulacím často nedůvěřují, nechápou je, a neví, co si z nich ve skutečnosti odnést. Tato práce si klade za cíl navrhnout interak- tivní simulaci pandemie, která podporuje kritické uvažování, a implementovat její prototyp. Skrz ní pak můžeme ukázat, jak by se mohly budoucí modely simulací stát společensky přínosnějšími.The complexity of pandemic simulations often makes them opaque and difficult to understand for the general public. Critical thinking is essential for understanding the results of these simulations, but the current methods are lacking in this regard. They commonly leave people skeptical and un- able to comprehend the implications of the simulations. This thesis aims to design an interactive pandemic simulation that encourages critical thinking and implement a prototype of it. Through this simulation design, we can illustrate how future models can be made more socially beneficial and how they can be used to educate the public.
Keywords:
simulation|data visualization; simulation|data visualization
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/192077