Název:
Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí
Překlad názvu:
Practical athletics credit requirements in the study programme Physical Education and Sport with a focus on Education, FTVS UK: Analysis of teaching effectiveness and achieved competencies.
Autoři:
Divišová, Tereza ; Vostatková, Pavlína (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání na FTVS UK, a to z hlediska efektivity výuky a dosažených kompetencí. Použité metody: Práce je empiricko-teoretická, založená na online dotazníkovém šetření se zaměřením na efektivitu vyučovacích hodin atletiky, mimoškolní trénink, náročnost disciplín a dosažení požadovaných kompetencí. Analýza dat je zobrazena pomocí vizualizace v tabulkách a grafech, které obsahují i podíl v procentech. Výsledky: Analýza efektivity výuky atletiky na FTVS (Fakultě tělesné výchovy a sportu) odhalila, že 72 % studentů hodnotí srozumitelnost výuky pozitivně, zatímco 12 % ji považuje za nedostatečnou. Pouze 42 % studentů je spokojeno s frekvencí zpětné vazby od učitelů. Dalších 48 % studentů hodnotí praktickou výuku jako nedostatečnou pro splnění zápočtových požadavků. Výzkum také ukázal, že 58 % studentů považuje mimoškolní trénink za klíčový a nutný. Výsledky poukazují na potřebu zlepšení v oblastech zpětné vazby a přizpůsobení výuky individuálním potřebám studentů. Klíčová slova:...Title: Practical athletics credit requirements in the study programme Physical Education and Sport with a focus on Education, FTVS UK: Analysis of teaching effectiveness and achieved competencies. Objectives: The aim of the bachelor thesis is to analyse the practical athletics credit requirements in the study programme Physical Education and Sport with a focus on education at FTVS UK in terms of teaching effectiveness and competences achieved. Methods: the thesis is an empirical-theoretical study based on an online questionnaire survey focusin g on the effectiveness of athletics lessons, extra-curricular training, the difficulty of the disciplines and the achievement of the target competences. The data analysis is displayed through visualization in tables and graphs that include the percentage. Results: The analysis of the effectiveness of athletics teaching at the Faculty of Physical Education and Sport (FTVS) revealed that 72 % of students rate the clarity of the teaching positively, while 12 % consider it insufficient. Only 42 % of students are satisfied with the frequency of feedback from teachers. Another 48 % of students rate the practical teaching as insufficient to meet the credit requirements. The research also revealed that 58 % of students consider extra-curricular training to be crucial...
Klíčová slova:
atletika; efektivita; kompetence; příprava; trénink; zápočtové požadavky; athletics; competency; credit requirements; effectiveness; preparation; training