Original title:
Video jako nástroj geografické výuky na 2. stupni ZŠ
Translated title:
Video as a Tool for Teaching Geography at Lower Secondary Schools
Authors:
Šuláková, Barbora ; Bendl, Tomáš (advisor) ; Trokšiar, David (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem práce je tvorba edukativních geografických videí a následné vyhodnocení jejich relevance pro výuku kritických míst kurikula geografie. V teoretické části jsou nejprve identifikována kritická místa geografického kurikula na 2. stupni základních škol. Následně je představeno video, jakožto edukativní nástroj a pomůcka geografické výuky. Praktická část práce metodicky popisuje dílčí vytvořená videa, a na základě pilotních polostrukturovaných rozhovorů s učiteli dále analyzuje jejich využití a relevanci ve výuce geografie. KLÍČOVÁ SLOVA: tvorba videa, geografická edukativní videa, kritická místa kurikula geografieThe primary aim of this thesis is to develop educational geographic videos and subsequently assess their pertinence in addressing critical components of the geography curriculum. The theoretical framework entails the identification of pivotal elements within the geography curriculum for secondary-level elementary education. Subsequently, the utilization of video as an instructional tool in geography education is introduced. The practical segment systematically delineates the creation of individualized video content, followed by an in-depth analysis of their efficacy and applicability in geography instruction, facilitated through pilot semi-structured interviews with educators. KEYWORDS: video production, geographic educational videos, critical components of the geography curriculum
Keywords:
critical components of the geography curriculum; geographic educational videos; video production; geografická edukativní videa; kritická místa kurikula geografie; tvorba videa
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/190122