Název:
Video jako nástroj geografické výuky na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Video as a Tool for Teaching Geography at Lower Secondary Schools
Autoři:
Šuláková, Barbora ; Bendl, Tomáš (vedoucí práce) ; Trokšiar, David (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem práce je tvorba edukativních geografických videí a následné vyhodnocení jejich relevance pro výuku kritických míst kurikula geografie. V teoretické části jsou nejprve identifikována kritická místa geografického kurikula na 2. stupni základních škol. Následně je představeno video, jakožto edukativní nástroj a pomůcka geografické výuky. Praktická část práce metodicky popisuje dílčí vytvořená videa, a na základě pilotních polostrukturovaných rozhovorů s učiteli dále analyzuje jejich využití a relevanci ve výuce geografie. KLÍČOVÁ SLOVA: tvorba videa, geografická edukativní videa, kritická místa kurikula geografieThe primary aim of this thesis is to develop educational geographic videos and subsequently assess their pertinence in addressing critical components of the geography curriculum. The theoretical framework entails the identification of pivotal elements within the geography curriculum for secondary-level elementary education. Subsequently, the utilization of video as an instructional tool in geography education is introduced. The practical segment systematically delineates the creation of individualized video content, followed by an in-depth analysis of their efficacy and applicability in geography instruction, facilitated through pilot semi-structured interviews with educators. KEYWORDS: video production, geographic educational videos, critical components of the geography curriculum
Klíčová slova:
geografická edukativní videa; kritická místa kurikula geografie; tvorba videa; critical components of the geography curriculum; geographic educational videos; video production